למה "צעדים" ?
- בית ספר למחול ולא חוג ריקוד. כאן לומדים מחול מקצועני.
- קשר הדוק עם להקות מחול, יוצרים וכוריאוגרפים מהמובילים בארץ,
עמם אנו מקיימים פרויקטים משותפים כל השנה. - הכי וותיקים בשרון. מעל 40 שנות ניסיון.
- לומדות כאן מאות תלמידות מגיל 5 עד 18, יש לנו אלפי בוגרות.
- בוגרות צעדים מתקבלות ל"רקדנית מצטיינת" בצה"ל, ומשתלבות בתום השירות
כרקדניות מקצועיות בלהקות מחול בארץ ובעולם, חלקן בהוראת מחול. - רק אצלנו נושא שנה (מתחלף כל שנה) שתכני הלימוד מותאמים לו, לגיוון והעשרה.
- צוות מורי 'צעדים' הוא הטוב בישראל: מומחי הוראה, רקדנים/יות, כוריאוגרפים/יות.
מה מיוחד ב"צעדים" ?
- מחול לפי תפיסתנו הוא כלי ערכי ולא רק תחום עיסוק אמנותי.
- לימוד ב"צעדים" בגיל הצעיר מעניק ביטוי עצמי, דימוי עצמי חיובי ובניית דימוי גוף חיובי. דרך לימודי מחול מרוויחים משמעת עצמית, ביטחון עצמי, יכולת ניהול זמן, יכולת עמידה מול קהל, פיתוח חשיבה יצירתית, פיתוח חוסן מנטלי ופיזי – כל אלה כלים נדרשים בעולם החדש של המאה ה- 21.
- היכרות אישית עם היוצרים החדשניים ביותר במחול המודרני העולמי. לכן
ניסע לחו"ל לקורסים מקצועניים בבתי הספר המובילים בעולם (ניו-יורק, לונדון, אמסטרדם ועוד), ולא נשתתף בתחרויות מחול, שלא יתרמו לקידום מקצועי בטווח הארוך.
המקצוע : רקדנית
תוכנית לעידוד המצוינות של "צעדים"
תוכנית לקידום רקדניות בעלות מוטיבציה להתקדם במחול מקצועני, ומעוניינות לשפר יכולות עבור
הדרישות הפיזיות והמנטליות בעולם המחול.
המסלול מאפשר למצוינות להגיע למעמד של "רקדנית מצטיינת" בתקופת השירות הצבאי, ובהמשך לעמוד בבחינות הכניסה והאודישנים ללהקות מחול מקצועיות.
מסלול ייחודי החל מכתה ה' ועד לבוגרות.
הרקדנית תקבל מאתנו תמיכה אישית, סיוע והכוונה לפני הגשת מועמדות לקבלת מלגות, בחינות לצה"ל, ואף בחינות ללהקות מקצועיות.
התוכנית בנויה משלבים.
התוכנית מחייבת השתתפות מלאה בכל הפעילויות המתקיימות לשכבת הגיל.
הפעילות מתקיימת בהתאם למערכת מסודרת שנקבעה, וכן בימים מרוכזים שמתקיימים מחוץ למערכת. הנוכחות המלאה היא כאמור תנאי הכרחי להשתתפות בתוכנית.
נושא השנה
שיטה בלעדית לצעדים
נושא ספציפי ייחודי שמתחלף בכל שנה ומאפשר חשיפה לחומרים ויוצרים שונים ומעניינים,
מעודד יצירתיות ומגוון את השיעורים.
Dance Story נושא השנה 2023-4
לפני שנים רבות בימי קדם סיפרנו סיפורים והעברנו ידע, מסורת וגם מוסר השכל.
אהבנו לספר, אבל בעיקר אהבנו לחבר יצירות, להשתמש בדמיון ולהעביר את המסר בדרך יצירתית.
לעתים החלפנו את המילים בתנועה.
במקום לסתת כלי חריטה ולספר בתמונה ובאות, יצרנו מחול.
הקהל שלנו היה המשפחה שלנו, הקהילה שלנו, ואחר כך עוד ועוד הצטרפו למעגל המחוללים, והעבירו את הסיפור הלאה.
מי שצפה בנו חווה חוויה אחרת. שונה. התנועה, הקצב המוסיקה סיפרו את הסיפור השלם.
התחושה היתה של מסר הפועם בתוכנו. כולנו חשנו חוויה רגשית ורבת עצמה.
רקדנים הפכו למספרי סיפורים, הם גילמו בגופם דמויות, והעבירו קשת של רגשות ומחוות.
כוריאוגרפים הפכו לסופרים, לתסריטאים ומחזאים. הם עיצבו את היצירות ואפשרו לרקדנים
להביע נרטיב סיפורי באמצעות רצף תנועתי.
הקהל הצופה יכול היה לראות את התהוות היצירה, וכיצד הרקדנים המחוללים יוצרים שיח בינם לבין עצמם.
כשהיינו ילדים התחברנו לסיפורים, ונהגנו להאזין לעתים בתדהמה ילדותית לאירועים אמיתיים ומומצאים, ששבו את דמיוננו. מהמקום הזה אנחנו מחפשים את המקום המחבר,
כדי לחזור ולהתחבר לכוחות היצירתיים ללא גבולות, וכדי לספר סיפורים שהם שלנו, ולהקשיב
לסיפורים של אחרים.
הסיפור שלנו שואב השראה ממיתולוגיות תרבותיות מגוונות, מעולם הספרות והשירה,
מאירועים היסטוריים וגם מלחנים וממוסיקה.
הביטוי הסיפורי המוצג על הבמה עושה שימוש בז'אנרים המגוונים של המחול, ומשלב תפאורה ותאורה שמסייעים להעביר את הנרטיב ולהעצים את חוויית הצפייה.
זוהי צורת אמנות דינמית ובעיקר מקורית ורב גונית.
השנה נכתוב יחד את הסיפור שלנו. נצא למסע שמתחיל מסביב למדורת השבט, הסיפורים ייקחו אותנו למסע בין תקופות, תרבויות ויוצרים, עד ל- story הדיגיטלי של ימנו.
במהלך השנה נעסוק בדרכים ובשיטות לדייק ולהביע את אותה אמת, שאנו שואפים להבין ולהציג בתהליך היצירה של המחול.
השיעורים
צוות המורים
בבית הספר מועסקים מורים מהשורה הראשונה בישראל, המעורבים בסצנת התרבות הישראלית ומעודכנים בנעשה בעולם.
מורינו נבחרו בקפידה על פי התאמתם לרוח בית הספר, מקצועיותם ויכולותיהם בתחום ההוראה.